Smary do przekładni
- 21 maja 2015
- Posted by: janex_opole
- Category: Bez kategorii
Smary do przekładni
W przekładniach mechanicznych najczęściej stosuje się oleje, jakkolwiek w niektórych sytuacjach konieczne jest zastosowanie smaru. Zgodnie z klasyfikacją NLGI, do przekładni stosuje się smary o konsystencji płynnej lub półpłynnej (klasy od 0 – 00/000) oraz zakresie penetracji 475 – 355.
Smary do przekładni dobiera się m. in. w zależności od:
- Rodzaju przekładni (innego rodzaju smarowania wymagają przekładnie zębate, innego rodzaju kątowe, planetarne itd.)
- Przewidywanych obciążeń
- Warunków pracy przekładni (zakres temperatur, wilgotność, obecność wody, ciśnienie)
- Kontaktu przekładni z innymi substancjami chemicznymi (mogącymi wywoływać korozję lub uszkadzać powierzchnię metali powodując ich utlenianie)
- Branży (przekładnie samochodowe, przekładnie do maszyn rolniczych, stolarskich, budowlanych itd.)
- Szczelności oraz odległości, na jaką ma być przetłaczany w układach centralnego smarowania
Wśród czołowych producentów smarów do przekładni wyróżnić można: SHELL, CASTROL, MOBIL, LOTOS, ORLEN, KLUBER, FUCHS