Smary do przekładni

smary do przekladniW przekładniach mechanicznych najczęściej stosuje się oleje, jakkolwiek w niektórych sytuacjach konieczne jest zastosowanie smaru. Zgodnie z klasyfikacją NLGI, do przekładni stosuje się smary o konsystencji płynnej lub półpłynnej (klasy od 0 – 00/000) oraz zakresie penetracji 475 – 355.

Smary do przekładni dobiera się m. in. w zależności od:

  • Rodzaju przekładni (innego rodzaju smarowania wymagają przekładnie zębate, innego rodzaju kątowe, planetarne itd.)
  • Przewidywanych obciążeń
  • Warunków pracy przekładni (zakres temperatur, wilgotność, obecność wody, ciśnienie)
  • Kontaktu przekładni z innymi substancjami chemicznymi (mogącymi wywoływać korozję lub uszkadzać powierzchnię metali powodując ich utlenianie)
  • Branży (przekładnie samochodowe, przekładnie do maszyn rolniczych, stolarskich, budowlanych itd.)
  • Szczelności oraz odległości, na jaką ma być przetłaczany w układach centralnego smarowania

Wśród czołowych producentów smarów do przekładni wyróżnić można: SHELL, CASTROL, MOBIL, LOTOS, ORLEN, KLUBER, FUCHS

 
SHELL
MOBIL1
CASTROL
ORLEN
LOTOS
FUCHS
KLUBER
 

Dostarczamy towar w ciągu 48h od przyjęcia zamówienia do miejscowości: Opole, Brzeg, Nysa, Olesno, Ozimek, Namysłów, Krapkowice, Głubczyce, Prudnik, Kędzierzyn Koźle, Strzelce Opolskie, Kluczbork.

Zamów smar!